Školní poradenské pracoviště
Co je školní
poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) spolupracuje s pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry a dalšími institucemi. Cílem je nejen zajišťovat kvalitní podporu žákům, ale také poskytovat metodické vedení učitelům a rodičům. ŠPP se dlouhodobě zaměřuje na prevenci i intervence, aby pomohlo žákům překonávat překážky ve vzdělávání.
Tým ŠPP zahrnuje speciální pedagogy zaměřené na poruchy učení, poruchy chování a vady řeči, dále pak psychology, výchovné poradce a školní metodiky prevence. Při vzdělávání žáků s podpůrnými opatřeními pomáhají asistenti pedagoga a pedagogové s odbornou průpravou pro práci s žáky s poruchami učení a chování, které ŠPP metodicky vede.
Pracovny odborníků jsou umístěny na obou stupních školy, přičemž 2. stupeň má i diskrétní samostatný vstup na ŠPP pro individuální péči.
Čemu školní poradenské
centrum věnuje
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jedná se o práci s dětmi, které mají nejrůznější potíže ve výuce ať již to jsou děti se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie atp.), nebo žáci s jinými problémy, které u nich způsobují výukové potíže, tedy žáci s určitými speciálními vzdělávacími potřebami (zdravotně znevýhodněni, sociálně znevýhodněni, žáci s poruchami chování a práce s nadanými žáky)
Poskytování poradenských a konzultačních služeb ze speciálně pedagogické a psychologické oblasti
Všichni členové pracoviště poskytují nebo zajišťují poradenství pro žáky, rodiče a pedagogy.
Práce v oblasti prevence školní neúspěšnosti
Cílem je vyhledat a včas odhalit nejrůznější příčiny výukových potíží a co nejdříve s dětmi začít pracovat na vytvoření vhodných podmínek tak, aby nedocházelo k rozvoji problémů, ale jejich nápravě či alespoň zmírnění (např. účast školního speciálního pedagoga a školního psychologa při zápisu dětí do 1. tříd, náslechy v hodinách, konzultace s učiteli apod.)
Práce v oblasti prevence sociálně-patologických jevů
Cílem je pracovat s dětmi v nejrůznějších problematických oblastech dříve, než problémy vůbec nastanou a vytvořit tak základnu preventivní činnosti (adaptační programy, práce s třídními kolektivy s cílem vytvořit a podpořit dobré vztahy ve třídě-mezi dětmi, mezi dětmi a učitelem).
Osvětová činnost a metodická podpora
Metodická podpora vzdělávání pedagogů při aplikaci psychologických a speciálně-pedagogických poznatků a dovedností ve výuce (např. individuální konzultace pro pedagogy, skupinová práce s učiteli, vzdělávací akce pro učitele, besedy, přednášky apod.). Mimo to také osvěta rodičů/zákonných zástupců (přednášky, besedy atd.)
Kariérové poradenství
Poradenství v oblasti profesní orientace pro žáky 8. a 9. ročníků (možnost individuálních konzultací, testové metody apod.) za spolupráce s PPP Brno-venkov .
Řešení výchovných problémů
Při řešení výchovných problémů se společně s rodiči i se žákem samotným snažíme najít nejvhodnější možné řešení, které povede k odstranění výchovného problému a zmírnění následků tohoto problému na jeho další vzdělávání.
Tým pracoviště
| Jméno | Specializace |
|---|---|
| Mgr. Renata Zapletalová | školní psycholog, zástupce ředitele, kontaktní pracovník pro spolupráci s poradnami a centry |
| Bc. Anna Kolářová | školní psycholog |
| Mgr. Denisa Fialová | školní psycholog |
| Mgr. Martina Prášilíková | školní speciální pedagog, logoped (vady řeči) |
| Mgr. Hana Kudličková | školní speciální pedagog, etoped (poruchy chování) |
| Mgr. et Mgr. Kateřina Houfková | školní speciální pedagog (poruchy učení) |
| Mgr. Alexandra Bravencová | výchovný poradce pro kariérové poradenství, učitelka |
| Mgr. Eva Studená | výchovný poradce pro 8. a 9. ročník, zástupce ředitele |
| Mgr. Pavlína Jabůrková | výchovný poradce pro 6. a 7. ročník, učitelka |
| Mgr. Martina Hunkesová | školní metodik prevence, učitelka |
| Mgr. Lada Veverová | školní metodik prevence, učitelka |