Školní poradenské pracoviště

Co je školní
poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (ŠPP) spolupracuje s pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry a dalšími institucemi. Cílem je nejen zajišťovat kvalitní podporu žákům, ale také poskytovat metodické vedení učitelům a rodičům. ŠPP se dlouhodobě zaměřuje na prevenci i intervence, aby pomohlo žákům překonávat překážky ve vzdělávání.

Tým ŠPP zahrnuje speciální pedagogy zaměřené na poruchy učení, poruchy chování a vady řeči, dále pak psychology, výchovné poradce a školní metodiky prevence. Při vzdělávání žáků s podpůrnými opatřeními pomáhají asistenti pedagoga a pedagogové s odbornou průpravou pro práci s žáky s poruchami učení a chování, které ŠPP metodicky vede.

Pracovny odborníků jsou umístěny na obou stupních školy, přičemž 2. stupeň má i diskrétní samostatný vstup na ŠPP pro individuální péči.

Čemu školní poradenské
centrum věnuje

Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Jedná se o práci s dětmi, které mají nejrůznější potíže ve výuce ať již to jsou děti se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie atp.), nebo žáci s jinými problémy, které u nich způsobují výukové potíže, tedy žáci s určitými speciálními vzdělávacími potřebami (zdravotně znevýhodněni, sociálně znevýhodněni, žáci s poruchami chování a práce s nadanými žáky)

Poskytování poradenských a konzultačních služeb ze speciálně pedagogické a psychologické oblasti

Všichni členové pracoviště poskytují nebo zajišťují poradenství pro žáky, rodiče a pedagogy.

Práce v oblasti prevence školní neúspěšnosti

Cílem je vyhledat a včas odhalit nejrůznější příčiny výukových potíží a co nejdříve s dětmi začít pracovat na vytvoření vhodných podmínek tak, aby nedocházelo k rozvoji problémů, ale jejich nápravě či alespoň zmírnění (např. účast školního speciálního pedagoga a školního psychologa při zápisu dětí do 1. tříd, náslechy v hodinách, konzultace s učiteli apod.)

Práce v oblasti prevence sociálně-patologických jevů

Cílem je pracovat s dětmi v nejrůznějších problematických oblastech dříve, než problémy vůbec nastanou a vytvořit tak základnu preventivní činnosti (adaptační programy, práce s třídními kolektivy s cílem vytvořit a podpořit dobré vztahy ve třídě-mezi dětmi, mezi dětmi a učitelem).

Osvětová činnost a metodická podpora

Metodická podpora vzdělávání pedagogů při aplikaci psychologických a speciálně-pedagogických poznatků a dovedností ve výuce (např. individuální konzultace pro pedagogy, skupinová práce s učiteli, vzdělávací akce pro učitele, besedy, přednášky apod.). Mimo to také osvěta rodičů/zákonných zástupců (přednášky, besedy atd.)

Kariérové poradenství

Poradenství v oblasti profesní orientace pro žáky 8. a 9. ročníků (možnost individuálních konzultací, testové metody apod.) za spolupráce s PPP Brno-venkov .

Řešení výchovných problémů

Při řešení výchovných problémů se společně s rodiči i se žákem samotným snažíme najít nejvhodnější možné řešení, které povede k odstranění výchovného problému a zmírnění následků tohoto problému na jeho další vzdělávání.

Tým pracoviště

JménoSpecializace
Mgr. Renata Zapletalováškolní psycholog, zástupce ředitele, kontaktní pracovník pro spolupráci s poradnami a centry
Bc. Anna Kolářováškolní psycholog
Mgr. Denisa Fialováškolní psycholog
Mgr. Martina Prášilíkováškolní speciální pedagog, logoped (vady řeči)
Mgr. Hana Kudličkováškolní speciální pedagog, etoped (poruchy chování)
Mgr. et Mgr. Kateřina Houfkováškolní speciální pedagog (poruchy učení)
Mgr. Alexandra Bravencovávýchovný poradce pro kariérové poradenství, učitelka
Mgr. Eva Studenávýchovný poradce pro 8. a 9. ročník, zástupce ředitele
Mgr. Pavlína Jabůrkovávýchovný poradce pro 6. a 7. ročník, učitelka
Mgr. Martina Hunkesováškolní metodik prevence, učitelka
Mgr. Lada Veverováškolní metodik prevence, učitelka

Kontakt na Školní poradenské pracoviště